Total relaxation



We kennen allemaal die drukke dagen/weken wel, alleen maar bezig met school, stage, werk, rijles, reizen en noem het maar op. Dat is natuurlijk niet altijd goed voor je. Daarom is het af en toe gewoon belangrijk en fijn om te ontspannen. Je hoofd, lijf en geest even laten rusten en jezelf even tijd voor jezelf gunnen. Ik laat jullie wat manieren zien om er even lekker tussenuit te gaan in minder dan een dag!

Als je genoeg geld hebt en meer tijd hebt:
Ga naar een spa! Door heel Nederland zitten verschillende spa's/thermen die jou lekker kunnen laten ontspannen. Het kost meestal wel wat meer geld zoals ik al zei. Zo tussen de €30,- en €150,-. Het ligt er natuurlijk helemaal aan waar je gebruik van maakt en wat je allemaal wil. Het kost bijvoorbeeld bij de meeste thermen ook geld om een badjas, handdoek en slippers te kopen. Dit is vaak wel verplicht. Dus neem lekker je eigen spulletjes mee! Dat scheelt ook weer geld. Ik vind het persoonlijk fijn om in de herfst/winter naar een spa te gaan. Dan warm je weer helemaal op van de koude lucht buiten.

Ook bieden thermen vaak massages, op gietingen, gezichtsbehandelingen, workshops etc. Dit kost natuurlijk wel wat extra, maar daar valt voor te sparen! 


Of ga eens naar een sauna! Dit kost wat minder en is ook supergoed voor je! Zo zweet je even alles eruit en wordt je huid zijdezacht.

Als je wat minder veel geld of tijd hebt:
Ga naar een schoonheidssalon. Je kunt kiezen tussen verschillende behandelingen zoals de manicure, pedicure, gezichtsbehandelingen, scrubben, massages, wenkbrauwen epileren en nog veel meer. Het kost vaak minder omdat het losse behandelingen zijn en het is ook handig als je wat minder lang de tijd hebt.

Ga naar een zonnestudio. Zo kleur je een beetje bij en je hebt toch het gevoel dat je jezelf trakteert op iets leuks. De meeste zonnestudio's hebben ook aanbiedingen (20 minuten zonnen voor €9,95) waarvan je gebruik kunt maken. Ook kan het personeel je wat tips geven over het gebruik van bruiningsproducten voor het geval je het thuis eens wilt proberen.

Of ga eens gewoon langs de kapper! Het klinkt misschien heel simpel maar probeer het eens. Je zult zien dat je van verandering ook kunt ontspannen. Laat bijvoorbeeld gewoon je puntjes knippen, highlights of lowlights zetten of je hele haar verven, laat een pony knippen of een maskertje in je haar zetten. De prijzen kunnen natuulijk verschillen. Voor puntjes knippen ben je misschien €5,- tot €12,- kwijt maar voor kleur in je haar betaal je soms wel wat meer.

En wat dacht je van gewoon lekker in je eigen badkamer? Sluit jezelf gewoon op in de badkamer met een lijstje met de dingetjes die je allemaal wilt gaan doen. Ik zal mijn lijstje eens even opschrijven, ik doe namelijk elke week zo'n 'badkamer avondje'. Zet wat kaarsjes in de badkamer, pak je badjas/pyjama/loungepak en you're ready to go!

-Stomen (je kunt hier een stomer voor gebruiken of bijvoorbeeld gewoon een emmer)
-Epileren
-Gezicht scrubben
-Neusstrip
-Maskertje
-Dag of nachtcrème (ligt eraan of je het in de ochtend of de avond wil doen)
-Lichaam scrubben
-Scheren
-Haren wassen
-Haarmasker
-Lichaam wassen (bij voorkeur met een ontspannende douchegel met lavendel, Aloë Vera, sandelhout of eucalyptus)
-Bodylotion
-Nagellak eraf halen
-Nagelriemen naar achter duwen met een bokkenpootje
-Nagelriem crème
-Nagels knippen en als laatste lakken


Dus dames: plan gewoon wekelijks een momentje voor jezelf in en je zult zien dat het helpt! Je wordt er niet alleen mooier van vanbuiten, maar ook vanbinnen.



3 opmerkingen:

  1. echt een hele leuke post meid! Handige tips. Zelf doe ik meestal sauna's als ik me moet de-stressen of heel simple een heerlijke bodyscrub van Sabon doet al wonderen! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha dankje! Helaas woon ik in Eindhoven en daar zit geen Sabon :(
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. loooks sooo lovely xx

    natalie
    http://lucyandtherunaways.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks voor je berichtje!♥ Als je na het kijken van mijn blog besloten hebt dat jij mijn nieuwe volger bent, laat het me even weten, dan kan ik je misschien wel terug volgen! xoxo