Amerikaanse dingen die ook in Nederland zouden moeten zijn


30vyzbk














Goed, ik hou echt van Amerika. Amerikaanse winkels, restaurantjes, gewoontes, films, plaatsen en noem het maar op. Er zijn zoveel leuke dingen die in Amerika hartstikke hip zijn, die in Nederland gewoon niet zitten. Natuurlijk hebben we in ruil daarvoor in Nederland ook wel wat leuke dingetjes die ze in Amerika helemaal niet kennen, maar Nederland maakt vooruitgang. Om maar even het bekendste voorbeeld te noemen: Starbucks. Starbucks heeft zich inmiddels naar Nederland gevestigd en nu zit in zo'n beetje elke grote plaats in Nederland wel een Starbucks. Bijvoorbeeld op het station, in grote winkelcentra of op het vliegveld. Ik woon zoals jullie misschien wel weten dus in Eindhoven en ons station wordt nu ook verbouwt en er zóu een Starbucks komen heb ik gehoord. Op Eindhoven Airport zit er nu al eentje, supervet.

Maar dan nog eentje: De Primark. Voorheen was er een hele hype over de Primark en uiteindelijk kwam deze dus naar Nederland en heeft nu ook vestigingen in grote steden zoals Rotterdam. En en en.. in Eindhoven komt er eentje in december! Ik vind het wel een eer hoor, de Primark in Eindhoven. Eindhoven begint gewoon steeds groter en bekender te worden en dat vind ik leuk. Ik woon er namelijk al mijn hele leven en ik ging vaak zat toen ik jong was met mama de stad in om te winkelen. Het is gewoon leuk en mooi om te zien hoe mijn stad zich ontwikkeld op het gebied van winkels en ruimtes.

Maargoed, back to the point. Dit zijn een paar van mijn favo 'Amerika dingen' waar ik echt een gat in de lucht voor zou springen om deze in ons kleine kikkerlandje Nederland, of zelfs in Eindhoven te hebben:

Shops:
Wallmart
Sears

Stradivarius
Forever21
Victoria Secret
Macy's
Bloomingdales


Food&drinks:


Dunkin Donuts
Taco Bell
Waffle House
Lobster Shack

El Pollo Loco
White Castle
Dean & Delucca

Ik vind trouwens wel dat er nu steeds meer producten vanuit Amerika naar ons land komen. Bijvoorbeeld:

Oreo's
Mountain Dew
Cola vanille (erg lekker en ook een tijdje erg moeilijk te vinden geweest, nu hebben ze ze soms bij de Xenos, de nightshops of de groothandel)
Cheerios
Mac&Cheese
Root Beer
Campbells
Kool Aid
Twinkies
Cocoa puffs


  
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Thanks voor je berichtje!♥ Als je na het kijken van mijn blog besloten hebt dat jij mijn nieuwe volger bent, laat het me even weten, dan kan ik je misschien wel terug volgen! xoxo