My taste



Weheartit.com

Ja ik ben echt gek op eten. Ik eet dan soms ook wel 4 of 5 keer per dag, haha! Ik hou van veel verschillende dingen. Het ligt er soms wel aan waar ik zin in heb of wat voor weer het is. In de zomer eet ik soms niet eens lunch omdat ik dan echt de hele dag gewoon geen honger heb. En dan heb je soms ook nog van die dagen dat je de hele dag door vreetbuien hebt..

Italiaanse keuken:
Pasta (spaghetti, macaroni, penne, fusilli, lasagne, ravioli, tortelini, canneloni, gnocchi.. jaja ik ken er genoeg!), soep, pizza, vis, mozzarella  risotto, pesto, verse basilicum.. Ik kan er echt geen genoeg van krijgen! Gelukkig eten we thuis zo'n 3x per week pasta. Ook hou ik van de soepen en de vis. Hmmm, samen met de Aziatische keuken staat deze bij mij op nummer 1!

Spaanse keuken:
Paella, vis, tapas, zwarte rijst, patatas brava's, inktvisringen.. Eigenlijk behoren die laatste 2 tot de tapas maar tapas is een leuke manier van eten, kleine porties in kleine bakjes. Bestellen tot je niet meer kan! De Spaanse keuken is niet heel erg variërend, maar wel super lekker. Ik zou nu wel een grote schaal paella op kunnen, hmmm.

Aziatische keuken:
Noodles, rijst, bami, wok, sushi, haaienvinnensoep, loempia's, Chinese kippensoep, Chinese tomatensoep, saté, lemper, spekkkoek.. Jammiejammie! De Aziatische keuken, samen met de Italiaanse keuken toch wel mijn favoriet. En daarmee bedoel ik gewoon Indisch, Chinees, Japans, Koreaans, Vietnamees, Indiaas. Zo veel lekkere dingen uit zo veel verschillende landen en op zo veel verschillende manieren klaargemaakt. Geweldig.

Franse keuken:
Franse frietjes? Nee ik eet eigenlijk nooit echt Frans. Ohja, uiensoep!

Mexicaanse keuken:
Wraps, nacho's, taco's, gegrilde maiskolven. Ik vind de Mexicaanse keuken wel lekker, maar dan wel zo'n 1x per maand zoiets. Naar mijn mening is het lekker en leuk maar daar blijft het ook bij. Ik ga ook wel eens bij de Popocatepetl eten, een Mexicaans restaurant, daar is het altijd lekker en gezellig.

Engelse keuken:
Applecrumble en fish 'n chips. Daar blijft het voor mij bij. De Engelse keuken is niet mijn favoriet, alles is heel vet en ik vind de smaken niet echt lekker bij elkaar.

Amerikaane keuken:
Cheeseburgers, cheesecake, hotwings, hot dogs, chocolate-chip cookies.. Alle lekkere dingen dus! In Amerika hebben ze ook veel fastfood tentjes, maar ook heel veel leuke restaurantjes met internationale dingen, bijvoorbeeld van die barbecue restaurants, Mexicaans eten.. Eigenlijk net zoals bij ons.

Arabische keuken:
Humus, tabouleh, lam, baklava.. Ik zou echt nog graag een keer naar Arabië toe willen, alhoewel de Arabische keuken toch niet echt iets is waarvan ik zou zeggen: elke avond! Het is allemaal heel apart en mysterieus, dat maakt het leuk en lekker.

Noord Afrikaanse keuken:
Een woord: couscous! Ik vind couscous echt heel erg lekker. Verder weet ik niet echt veel over de Noord Afrikaanse keuken. Ze doen er wel veel met lam, wat ik ook lekker vind.


En wat zou ik nou elke dag wel kunnen eten? Hier kun je mij voor wakker maken:
Gamba's
Kreeft
Clams
Inktvisringen
Sushi
Tomatensaus met verse basilicum
Kippenpootjes
Tomatensoep
Mozarella
Stokbrood met hummus
Stokbrood met kruidenboter
Nacho's
Witte rijst met satesaus
Ravioli met kaas/spinazie/vlees vulling



1 opmerking:

  1. Omg! This looks amazing! It makes me so hungry! Love your blog, i would love for you to check out my blog if you get a chance :)

    www.loveambam.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks voor je berichtje!♥ Als je na het kijken van mijn blog besloten hebt dat jij mijn nieuwe volger bent, laat het me even weten, dan kan ik je misschien wel terug volgen! xoxo