Winterse bescherming voor je huid, je lijf en je mind :)


Jeetje, ik weet niet wat dat is de laatste tijd maar ik heb echt last van mijn huid. Ik weet wel dat het door de winter komt en ik heb er ook elk jaar last van dus ik weet wel hoe ik het kan voorkomen enzo, maar toch.. Ik kan het me niet herrinneren dat ik het ooit zo erg heb gehad.. Mijn huid is KURK droog. Maar dan ook echt zo jeukend, kurk droog. Ik denk dat iedereen dit wel herkent. Doordat het kouder wordt en de lucht droger wordt, krijgen de meeste een droge, schrale huid. Dat hoort nou eenmaal bij de winter! Maar beter voorkomen dan het ontkomen! En daarom heb ik voor jullie wat van mijn tips (ja, alweer een tips post) op een rijtje gezet om je huidje toch nog een beetje te beschermen tegen dit grauwe weer!
christmas
Als ik op sta: douchen.
Eigenlijk doe ik als ik op sta vrij weinig. Ik ga naar de badkamer, zet de douche aan en ga douchen. Ik probeer het echt, maar ik vind warm douchen in de winter te verleidelijk om er mee te stoppen. Natuurlijk douche ik niet té heet, maar wel heet. Eigenlijk is het dus beter om lauw te douchen in de winter, maar brrrr.. Mij te koud! 


Voordat ik de deur uit ga: dagcrème.

Ik zwéér echt bij dagcrème, vooral in de winter. Ik gebruik het ook in de zomer, heel braaf elke dag. Maar in de winter smeer ik er dubbel zoveel op! In de zomer heb ik snel dat het er dan af 'zweet' maar in de winter kan ik er geen genoeg van krijgen en mijn huidje trouwens ook niet! Ik gebruik een hele budget-proof dagcrème, namelijk die van de Hema. €2,-, en het is een super goede crème, ik gebruik 'm zelf al jaren.
Als ik naar buiten ga: Een sjaal!
Gelukkig zijn er heel veel leuke sjaals te verkrijgen en mijn collectie is zich dan ook al aan het uitbreiden. Ik wil eigenlijk alleen nog zo'n aztek sjaal, die vind ik zo gaaf! Maar het is wel belangrijk om je huid een beetje te beschermen tegen de harde wind. Werkt ook goed tegen verkoudheid. Vooral als ik achter op de scooter zit van mijn vriend, is een sjaal écht nodig!

-En een mutsje!
Ja, hier was ik vroeger dus écht geen fan van. Ik vond ze afschuwelijk en wilde er dan ook nooit een op. Nu hebben ze zo veel leuke mutsjes en ook zo goedkoop! Ik heb er laatst eentje gekocht bij de Primark (lichtroze met glitters) voor €3,-! Een muts houdt je haar in model, zorgt ervoor dat je geen koude oren krijg en je huid wordt niet meteen zo blootgesteld aan de wind.

Tijdens de dag: drinken.
Ik moet het mezelf echt gaan aanleren om meer te gaan drinken. Drinken is echt goed voor je, ja ook in de winter. Je zou denken dat het meer iets voor in de zomer is omdat je veel zweet en het er eerder uit hebt 'gezweet.' NO! In de winter moet je dus net zo veel drinken als normaal, omdat je je huid dan blijft voeden zodat deze niet uit droogt.

Lekker thuis, en dan?

Schoenen uit, sloffen aan. Kleren uit, pyjama aan. Lenzen uit, bril op. Klaaaaar. Lekker in de relax mode. Pak meteen nog een glaasje drinken, of pak iets lekker warms. Thee is bijvoorbeeld lekker in de winter én het zorgt voor je voldoende hoeveelheid water per dag. Vooral in de winter vind ik dat het belangrijk is dat je ontspant (die kou, vroege donkere ochtenden en donkere avonden als je thuis komt en die drukke maand december). Maar niets is leuker dan extra ontspanning!

Het avondeten staat op tafel!
Zorg er in ieder geval voor dat je je aan de schijf van 5 houdt (kijk niet naar mij, ik doe het niet altijd even netjes). In de winter is het ook belangrijk (net als in de zomer) om de kilootjes er niet aan te laten komen. Eet dus gevarieerd, maar wel lekker! Hee, het is toch december! De lekkerste maand van het jaar. Alle lekkere dingen komen in de winkels, de tv reclames worden erg smakelijk en met sinterklaas/kerst/oud&nieuw wordt het toch schransen, haha! 


's avonds na het douchen: Bodylotion/butter/crème
Bah! Ik heb er gewoon jeuk van zo schraal is mijn huid! Ik heb er eigenlijk nooit zoveel zin in/tijd voor maar deze dagen máák ik die zin/tijd wel! Het is namelijk echt wel nodig.. Ik gebruik op dit moment de Amandelbloesem bodylotion van Kneipp. Fijne bodylotion, alleen is het wel zo'n lotion waar je dubbel zo lang over doet om 'm helemaal in te smeren! Gelukkig heeft bijna elk merk tegenwoordig wel een lekkere lotion, butter of crème voor je huidje.

En als ik weer naar bed ga: nachtcrème.
De dagcrème heeft z'n werk gedaan voor vandaag, nu is het tijd voor zijn broertje: de nachtcrème. Super fijn, aangezien je toch net hebt gedoucht (misschien net iets warmer dan goed is) en je natuurlijk geen bodylotion op je gezicht smeert. Pak je nachtcrème, smeer een lekkere dikke laag op, even laten intrekken en slaap lekker! Morgen is je huidje tenminste niet kurkdroog.

Dus ik zeg: laat die winter maar komen. Mijn favoriete tijd van het jaar, ik ben klaar voor je!  En dames, vergeet niet om te genieten van deze heerlijke maand december! Hopelijk komen jullie dromen uit! 
christmas






10 opmerkingen:

Thanks voor je berichtje!♥ Als je na het kijken van mijn blog besloten hebt dat jij mijn nieuwe volger bent, laat het me even weten, dan kan ik je misschien wel terug volgen! xoxo