Healthy pomegranate



Mijn granaapappelpitjes! Daar gaan we dan!
Hebben jullie ooit gehoord van granaatappel? Vast wel! De rode vrucht met het kroontje, haha. Je hebt bijvoorbeeld ook granaatappelsap en granaatappel cocktails.. De bekende rode vrucht die super gezond is! Waar ik laatst veel over las, zijn granaatappelpitjes (ja die kun je ook eten). Die blijken dus echt een bron van vitaminen en mineralen te zijn. Ze hebben ze alleen niet altijd in de supermarkt, je moet af en toe even zoeken of wachten tot het seizoen er is.

Op internet staan heel veel artikelen over granaatappelpitjes en 1 voor 1 zeggen ze allemaal dat het gezond en heel goed voor je is. Het is een superfood, net als bijvoorbeeld 

chiazaad en lijnzaad. Ze zijn vers, zitten vol vitamine C, antioxidanten en bevatten geen conserveermiddelen, dus gewoon puur natuur! En het mooiste is: ze bevatten weinig tot geen calorieën dus je kunt ze zoveel snaaien als je wilt. Ze worden vaak verpakt in meeneembakjes met een plastic vorkje, dus ideaal voor onderweg ook. Ik heb ze getest (zoals je hierboven ziet), maar ik ben er zelf niet zo weg van. Ik vind het zelf een beetje naar komkommer smaken (ja ik heb soms hele gekke overeenkomsten qua smaken). Natuurlijk eet ik ze wel eens af en toe, gewoon voor mijn gezondheid. Maar omdat er best veel in zo'n pakje zit (120 gram) eet ik niet alles op. Je kunt het bijvoorbeeld ook gebruiken om door een salade te doen, door de yoghurt of door je cruesli 's morgens.

Dit is een stukje van de website van Happy News:


Hebben jullie wel eens granaatappelpitjes gegeten of eet je het regelmatig? Wat vinden jullie er van?



2 opmerkingen:

Thanks voor je berichtje!♥ Als je na het kijken van mijn blog besloten hebt dat jij mijn nieuwe volger bent, laat het me even weten, dan kan ik je misschien wel terug volgen! xoxo